Київ-Варшава, на потязі (версія 2017-2018)

З

З 10 грудня 2017 р. в Україні та у Польщі ввели в дію новий розклад руху поїздів. До того ж, з дати виходу моєї минулої публікації про поїздки з Києва до Варшави  минуло вже чимало часу і та інформація стала фактично неактуальною.

Тому постараюсь коротко описати варіанти поїздок залізничним транспортом між столицями України та Польщі.

1. Прямий потяг №67 Київ-Варшава Заходня (відпр. 18.30, приб. 11.02), курсує щоденно.

Зворотній розклад цього потяга: відпр. 17.35, приб. 11.02.

Цей потяг складається з, так званих, вагонів габариту РІЦ. Простими словами – це купе на 3 місця.

Потяг у Варшаві має 3 зупинки: Заходня, Центральна, Всходня. Можете самі обрати, де Вам зручніше виходити чи сідати.

До речі, по Україні цей потяг ніде окрім Києва не зупиняється. На мою думку, це незручно для мешканців інших регіонів.

Орієнтовна ціна квитка Київ-Варшава – 1350,78 грн. (ціна коливається в залежності від курсу євро). Ні в Україні, ні в Польщі квиток на цей потяг через інтернет купити не можна (принаймні, поки що). Доведеться звертатись в міжнародні каси вокзалів.

1. Потягом № 97 Київ-Ковель можна виїхати з Києва о 21.23 і приїхати в Ковель о 07.32. Приблизна ціна квитка: плацкарт – 150 грн., купе – 180 грн. Квитки продаються як в касі, так і через сайт booking.uz.gov.ua

В Ковелі потрібно буде пересісти на потяг № 751 Здолбунів-Хелм (відпр. 08.37, приб. 10.25). Це потяг з сидячими вагонами. Ціна квитка – 215 грн.  Квитки продаються як в касі, так і через інтернет.

В Хелмі (іноді це польське місто називають – Холм) нам потрібно буде пересісти на польський потяг TLK 25102 Chełm-Bydgoszcz, який їде через Варшаву. (відпр. 10.56, приб. до Варшави – 15.20). Ціна квитка в сидячий вагон – 55 злотих. Якщо купувати заздалегідь, то може бути трохи дешевше. Квитки продаються в касі та на сайті intercity.pl

Зворотніх варіанти є 2, а працюють вони таким чином:

а) Спочатку Warszawa Centralna – Chełm (відпр. 05.55, приб. 10.26) на потязі TLK83173.

Далі Хелм-Ковель на потязі №754 (відпр. 10.55, приб. 14.47). Квитки доведеться купити в польській касі. І мабуть, краще це зробити у Варшаві, бо в Хелмі малувато часу буде на пересадку. Хоча Укрзалізниця обіцяє, що скоро вони реалізують продаж квитків з Хелма на цей потяг на своєму сайті.

У Ковелі пересідаємо на потяг №98 Ковель-Київ (відпр. 19.58, приб. 05.58).

б) Warszawa Centralna – Chełm (відпр. 11.50, приб. 15.51) на потязі TLK52102.

Далі Хелм-Здолбунів на потязі №752 (відпр. 17.35, приб. 00.08). А от на цей потяг, сайт Укрзалізниці вже вміє продавати квитки. Ціна квитка (сидячий вагон) – 362 грн.

В Здолбунові швидко необхідно пересісти на потяг № 98 Ковель-Київ (відпр. 00.24, приб. 05.58).

Але скажу чесно, зворотні варіанти мені не дуже подобаються. Поясню чому:

• у варіанті А мало часу на пересадку в Хелмі, в той час як у Ковелі досить довго доведеться чекати;
  • у варіанті Б замало часу на пересадку в Здолбунові.

Але маємо те, що маємо. Якщо знайду щось зручніше – допишу сюди.

Ціни на міжнародні залізничні квитки

Мабуть Ви знаєте, що з України в країни ЄС їздить декілька потягів або безпересадкових вагонів (далі – ВБС), на всякий випадок нагадаю, які це саме поїзди:

• Київ – Варшава,
  • Вадул-Сірет – Бухарест,
  • Вадул-Сірет – Сучава,
  • Чоп – Захонь,
  • Чоп – Чиєрна Над Тисою.

Розклад цих потягів можна подивитись на сайті Укрзалізниці , але продавати квитки на ці потяги через інтернет наші залізничники поки не навчились.

Один з учасників залізничного форуму – пан Олександр поділився зі мною інформацією про ціни квитків на деякі з цих потягів. Оскільки ціни змінюються залежно від курсу євро, то повністю на цей лист покладатись не можна, але хоч якось зорієнтуватись можна. До речі, там трохи помилок було, тому довелось виправити (виправлення іншим шрифтом).

Важливо: у файлі  чомусь не вказано ціни на квитки на новий потяг Інтерсіті+ Київ-Львів-Перемишль, але квитки на нього значно дешевші ніж на більшість інших міжнародних поїздів. Орієнтовні ціни на нього тут .

ticket_-%d0%ba%d0%be%d0%bf%d1%96%d1%8f-%d0%ba%d0%be%d0%bf%d1%96%d1%8f

Варшава-Краків-Прага

Всім привіт.

Якось не вистачає часу в мене на блог, а може просто цікавих тем не трапляється.

В серпні в мене була невелика подорож, досить спонтанна, тому напишу тут про неї . Може комусь згодиться ця інформація при плануванні свої подорожей.

Була в мене одна справа у Варшаві, тому спершу я направився туди.

Потягом 85/86 Новоолексіївка-Львів я доїхав до Львова. Вагон був хоч і купейний, але старий як світ. Про кондиціонер і мови не було, добре хоч вікна відчинялись. У вагоні було повно людей, які повертались з відпочинку (Новоолексіївка знаходиться неподалік від м.Генічеськ, що біля Азовського моря).

Зі Львова до Варшави я вирішив їхати автобусом перевізника Ecolines. Квитки в них хоч і дорожчі, але автобуси значно зручніші: є туалет, wifi, мультимедійні екрани, кондиціонер, а також міні-буфет де можна замовити якісь канапки та чай/каву. Єдина незручність — автобуси цього перевізника не мають зупинки біля львівського залізничного вокзалу, а лише на автостанції на вул. Стрийській, тому доводиться переїжджати з одного вокзалу на інший міським транспортом. Однак з автобусом не дуже пощастило, бо перед кордоном у Раві-Руській зламався кондиціонер, тому було спекотно. На кордоні, як зажди, були безкінечні черги і з графіку ми суттєво вибились. Після польського кордону я заснув, але десь після Любліна я прокинувся і виявилось, що автобус стоїть і потребує ремонту. Стюардеса телефонувала до їх головного офісу і ті пообіцяли, що якщо автобус водії не відремонтують на місці, то з Варшави приїде резервний автобус і нас забере. В автобусі був один чоловік-поляк, який запропонував водіям свою допомогу і вони разом пішли шукати якусь СТО (і таки знайшли в найближчому селі). Там той автобус і відремонтували. Коротше кажучи, замість 6.30 ми у Варшаву приїхали близько 11-ї години.

Пробувши у Варшаві 2 дні, я вирішив свої справи і подумав: “Якщо я вже в ЄС, то чому б не з”їздити в Прагу?” Бо давно хотів там побувати.

Подальший маршрут було сплановано таким чином:

Варшава-Катовіце на автобусі Polski Bus

Катовіце-Богумін на електричці перевізника Koleje Śląskie . Богумін — це місто в Чехії недалеко від кордону і тому вигідніше проїхати електричкою через кордон, а там пересісти на щось до Праги, ніж їхати дорогими прямими поїздами. Квитки на цю електричку, до речі, лише в касі треба купувати.

Богумін-Прага на потязі перевізника СD (квитки на сайті або в касі в Чехії).

Але не так сталося, як гадалося, по факту вийшло так:

Варшава-Катовіце я дійсно поїхав на автобусі Polski Bus, але в той день по Варшаві були великі затори, то автобус приїхав трохи з запізненням в Катовіце. А там я ще й невірно зорієнтувався по карті і пішов в протилежну сторону від вокзалу, тому я просто не встиг на згадану вище електричку. Робити було нічого, тому я погуляв містом, випив кави в Галереї і вирішив перепланувати маршрут, додавши в нього Краків.

Тому я купив квиток на регіональний потяг (електричку) перевізника Przewozy Regionalne і в той же день поїхав до Кракова, де й зупинився в хостелі.

20160825_170036

Краківські краєвиди

Гуляючи Краковом, я обдумував 2 варіанти маршрутів:

1) Проїхатись автобусом до польського прикордонного містечка Cieszyn, там пішки прогулятись до чеського міста Český Těšín, а звідти вже потягом доїхати до Праги.

2) Скористатись LeoExpress або RegioJet (вони ж іноді працюють під брендом Student Agency).

Я обрав RegioJet, бо на їх сайті були квитки по акційній ціні. Особливістю цього перевізника (як і LeoExpress) є те, що до територією Польщі вони везуть пасажирів комфортабельним автобусом, а на найближчій чеській станції в місті Острава переводять людей в свій фірмовий потяг, яким і везуть до Праги. Звісно, що квиток продається на весь маршрут.

В потязі, до речі, вода, кава/чай безкоштовні (принаймні в тому вагоні, в якому я їхав), wifi звісно теж є.

20160826_105656

Потяг RegioJet

Отож приїхавши до Праги, я зареєструвавшись в хостелі та пішов гуляти містом. До речі про хостели, за чеськими законами всі готелі та хостели мають повідомляти міграційний підрозділ поліції про іноземців, які зупиняються в них, тому на рецепції в хостелі довелось заповнювати спеціальну анкету: паспортні данні та інофрмація з візи. Місто мені дуже сподобалось, незважаючи на тисячі туристів. Дуже часто було чути російську мову та і деякі чехи дізнававшись, що я з України — переходили на ламану російську. Українську мову почув всього тричі: в супермаркеті Tesco, на автовокзалі Флоренц і на Вацлавській площі. Транспортна система міста подібна до варшавської чи краківської: квитки продаються в спеціальних автоматах і є різних видів, в залежності від тривалості поїздки. Квитки, звісно, треба компостувати. Єдиний недолік, як на мене, те що більшість з тих автоматів не приймають банківські картки, тому декілька разів довелось розмінювати паперові крони на монети.

20160826_172007

20160827_113752

Прага у всій своїй красі

Настав час подумати про повернення в Україну. Була велика спокуса поїхати з Праги в Ужгород через Словаччину, а далі вже потягом до Львова чи Києва. Але перевіривши декілька варіантів, я цю ідею відкинув, бо залишались лише дорогі квитки. Тому я взяв квиток на нічний PolskiBus до Кракова. Ну що сказати, раніше я лояльно ставився до цього перевізника, бо більше 3-х годин ними нікуди не їздив, але проїхавшись з Праги до Кракова, змінив свою думку. PolskiBus – це фактично автобусний лоукост і дешевість своїх квитків вони компенсують досить щільним розміщенням крісел в автобусі. Якщо ти їдеш сам, то якось ще даєш раду собі — розмістившись на 2-х сидіннях, але коли автобус заповнений на 100% – це мука. В мене після тієї поїздки спина і ноги ще цілий день боліли.

З Польщі до Львова я вирішив їхати блаблакаром, бо не хотілось нічого мудрувати з пішим переходом через Медику-Шегині. Ну, а зі Львова вже поїхав потягом 231/232 Івано-Франківськ — Новоолексіївка до Дніпра.

На цьому завершую свій міні-звіт:) Гарного настрою!

Про швидкість наших банків

Polish money

Після поїздки до Польщі в мене залишилась певна сума злотих, яку я вирішив поміняти на рідні гривні. На той момент я знав, що в нашому місті Дніпро (звикаю писати нову назву))) з цією валютою працює Кредо Банк, Ідеа Банк та Укрексімбанк і пару обмінників. Глянувши курси обміну валют на їх сайтах, я трохи засмутився, бо вони були зовсім печальні. Тому було вирішено, знайти банки з більш вигідними курсами купівлі злотих і з’ясувати, які саме їх дніпровські відділення приймають цю валюту.

Тактика була такою: спочатку зайшов на сторінку http://kurs.com.ua/pln обрав банки з найвигіднішим курсом, а потім через соцмережі чи через форми зворотнього зв’язку на їх офіційних сайтах запитати адреси відповідних відділень.

Отже, Вашій увазі пропонується мій міні-рейтинг банків за оперативністю відповідей на питання через інтернет

1. Приватбанк і ПУМБ.  Ці два банки найактивніші у соц.мережах і на моє питання в твіттері відповіли десь через 15 хвилин. Приват написав мені адреси відповідних відділень, а ПУМБ написав, що з  цією валютою вони не працюють, але порадили звернутись до Кредо банку (їх партнер по мережі банкоматів). Тому вони й ділять між собою заслужене 1 місце.

2. ВТБ Банк. Задавав питання на e-mail банку, відповідь прийшла на електронну пошту через 45 хвилин – одне відділення  в Дніпрі працює з польськими злотими.

3. Мега Банк. Написав питання їм через спеціальну форму на сайті. Через годину отримав відповідь за адресами дніпровських відділень, які здійснюють подібні операції.

4. Креді Агріколь Банк. Теж питання задавав через сайт, відповідь отримав через 2 години. Зі злотими працють лише відділення, які розташовані в західних областях України.

5. Сбербанк (не плутати з Ощадбанком). На моє питання на сайті, відповіли на 3-й день, що зі злотими працюють лише відділення у Львові та Тернополі.

6. Ощадбанк. На мій мейл прийшло підтвердження, що мій запит вони отримали і відповідь надішлють після розгляду. Ще не прислали. Сьогодні 5-й день.

7. Діамант банк і Банк Фортуна. Чесно кажучи, навіть не зрозумів чи отримали вони  мої питання. Бо після заповнення відповідних форм на їхніх сайтах мені видало якісь помилки.

Ви запитаєте: чому я просто не позвонив в усі ці банки на лінію підтримки? Та просто мені було лінь))

А от цікаво, якби я написав їм всім, що хочу пару мільйонів на депозит розмістити, то вони б реагували швидше?)))

Київ-Кишинів через Одесу

ffb9f2fd3749a20edd4a1d8c57a19613

Нещодавно отримав такого листа від читачки мого міні-блогу:

Добрый день!

Подскажите, пожалуйста, цену на проезд в поезде из Киева в Кишинев. Вроде такой поезд есть, но нигде не могу найти цену билета на него и есть ли на него вообще билеты тоже непонятно. Может Вы знаете, как проехать этот маршрут подешевле с минимумом пересадок.

Заранее благодарю.

Алина.

З задоволенням відповім Аліні  🙂

Дійсно, з Києва в Кишинів є аж 3 потяги: всі вони йдуть з Москви в Кишинів, але трохи різними маршрутами і різним графіком:

Потяг № 341 щоденно відправляється з Києва о 01.40 та прибуває в столицю Молдови о 19.34;

Потяг № 65 курсує через день: відправлення о 04.56, прибуття о 18.25;

Потяг № 47 курсує щоденно: відправлення о 08.35, прибуття о 23.55.

Як бачите, не найзручніші графіки у цих поїздів. Ціну на них, дійсно, сайт Укрзалізниці не хоче відображати, бо дещо недороблений він і не на всі міжнародні потяги бачить наявність квитків.

Тому квитки по цьому маршруту треба купувати в касі, з цим проблем не виникне.

Квиток в плацкартний вагон коштує в межах 800-950 грн. Ціна коливається в залежності від потягу, який Ви оберете. Найдешевший з вище вказаних потягів той, що з № 341. В зв’язку з тим, що залізниці СНД між собою розраховуються в швейцарських франках, то ціна на квитки періодично зростає через знецінення гривні і відповідний ріст курсу валют.

Зекономити на проїзді з Києва в Кишинів можна. Я напишу тут, на мою думку, найпростіший спосіб, бо в ньому є лише 1 пересадка. Хоча є й інші варіанти.

• Треба доїхати з Києва до Одеси. Це можна зробити, наприклад, потягом №148, який відходить з Києва о 16.20 і прибуває в Одесу о 5.13. В зимово-весняний період він ходить, на жаль, не кожного дня, але він є найдешевшим. Так плацкартний квиток Київ-Одеса коштує лише 115 грн. (ціна коливається в залежності від дати). Є й інші потяги, але квитки на них дорожчі.
  • З Одеси в Кишинів багато автобусів. Ціна коливається від 200 до 250 грн. Розклад і ціни можна подивитись на http://ticket.bus.com.ua/ Їхати в середньому 5-5,5 годин (залежить від ситуації на кордоні).

Важливо: деякі автобуси Одеса-Кишинів їдуть через Придністровську республіку. На сайті https://rasp.yandex.ua/ можна подивитись маршрути автобусів. Ті, які мають в розкладі зупинки в Тирасполі та Бендерах – йдуть через Придністров’я, а ті які його минають, як правило, мають зупинки в містах Штефан-Воде та Каушани. Нічого страшного в поїздці через Придністров’я немає. Просто при в’їзді в Молдову через цю республіку прикордонники не ставлять в’їздний штамп в Ваш закордонний паспорт і згідно місцевого законодавства Ви маєте в 3-денний термін зареєструватись в одному з паспортних столів Кишинева. Щоб при виїзді через звичайний кордон не було з молдавськими прикордонниками. Детальніше про це тут http://pan-sapunov.livejournal.com/89192.html

Сайт з розкладами автовокзалів Молдови: http://vse.md/kishinjov-severnyj Автобуси на Одесу відправляються з північного автовокзалу Кишиневу.

Не з кожного регіону України зручно їхати в Одесу, є ще варіанти через Могилів-Подільський та через Чернівці, але писати про них поки не бачу необхідності.

До речі, з Кишинева активно літає WizzAir в різних напрямках, тому можна це місто розглядати як своєрідний хаб для подорожей в інші країни.

За 58 євро до Венеції *

20131801125036

* під сумою 58 євро мається на увазі витрати тільки на квитки по маршруту Україна-Італія, без зворотньої дороги.

Нещодавно я наштовхнувся на обговорення одного цікавого маршруту, який відносно недорого дає змогу відвідати відразу 3 європейські країни: Угорщину, Словенію, Італію.
Викладаю його “чернетку” тут, щоб наступної весни чи влітку особисто обкатати, а може і не лише мені він згодиться.

Відправним пунктом для цього маршруту є закарпатське місто Чоп, до якого нескладно дістатись зі Львова, наприклад.

Далі, вже традиційно, по пунктам:

1.Чоп-Будапешт

• Можна поїхати автобусом Чоп-Будапешт, за 539 грн. (20 євро). Квитки можна придбати на http://ticket.bus.com.ua/
  • Можна поїхати залізницею. Для цього купуємо в міжнародній касі станції Чоп квиток Чоп-Будапешт (ціна близько 19 євро). На основі цього квитка сідаємо в електричку Чоп-Захонь (її розклад на http://www.uz.gov.ua/passengers/timetable/ ). В угорському місті Захонь потрібно пересісти на один з потягів типу IC, до Будапешту. Розклад потягів можна глянути тут: mavcsoport.hu/en Нас цікавлять потяги з позначкою ІС, бо вони йдуть швидше. Оскільки квиток до Будапешту у нас і так вже є, то треба на цей потяг докупити резервацію на ділянку Захонь-Будапешт. Це можна зробити на вище вказаному сайті, коштує вона 815 форинтів (2,7 євро) іноді буває дешевше, якщо купувати заздалегідь. Не забудьте ту реєстрацію роздрукувати з сайту, бо її разом з квитком треба показувати угорським кондукторам. Всі поїзди з Захоні прибувають на станцію Budapest-Nyugati.

2. Прогулянка та ночівля у Будапешті. Таке місто обов’язково треба подивитись.

3. Далі нас цікавить потяг №246   CITADELLA, який відходить зі станції  Budapest-Déli . Цим потягом нам потрібно  доїхати до Любляни. Про квитки треба подбати заздалегідь, бо там є 2 акційні ціни або 19, або 39 євро. Щоб спіймати квиток за 19 євро потрібно моніторити їх наявність на сайті http://www.mavcsoport.hu/en  днів за 28-30 до поїздки. Як тільки їх побачили, відразу ж купуйте. Що важливо: квиток на цей потяг потрібно обов’язково роздрукувати в одному з спеціальних автоматів, що знаходяться на вокзалах Будапешту (для цього треба буде ввести спеціальний код, який Вам видасть сайт після оплати за квитки).

4. Ночівля та огляд столиці Словенії.

5. З Любляни нам потрібно дістатись до міста Сежана. Це найпростіше зробити потягом. Розклад дивимось тут: http://en.slo-zeleznice.si/ Квиток коштує 7,70 євро. Купити можна на вокзалі в Любляні. Це стандартна ціна, тому купівля заздалегідь ніяких переваг не дасть. Замість потягів іноді словенці пускають автобуси, наприклад, якщо ремонт колії йде. Але це звична справа для Європи, тому і розклад в таких випадках буде аналогічним і ціна квитка теж.

6. Сежана – Вілла Опічина. Теж потяг або автобус. Ціна квитка – 1 євро. Купувати перед відправленням.

7. Вілла Опічина – Трієст. Між цими двома містами ходить трамвай. Ціна квитка – лише 1,30 євро. Гріх не проїхатись 🙂

8. Трієст – Венеція. На сайті  http://www.trenitalia.com/ легко знаходиться розклад потягів в даному напрямку. Раджу купувати квиток заздалегідь (ще в Україні), бо тоді можна купити його за акційною ціною – 9 євро.

Отже, витрати на квитки з Чопа до Венеції складуть мінімум 58 євро. Звісно, будуть ще витрати на проживання, їжу та міський транспорт. Але воно того варте J

Щодо зворотнього шляху, то використовувати такий маршрут можна, але вже не так цікаво. Тому як варіант можна використати одного з лоукостів. Так, наприклад, у Ryanair є рейси Венеція-Будапешт, ціни на квитки на різні дати – різні (найнижча, яка мені потрапила на очі – 35 євро). А у WizzAir є рейси Венеція-Кишинів, на який можна знайти квитки за 50 євро.

З Будапешту в Україну можна потрапити вже згаданими автобусами або залізницею через Захонь-Чоп.

З Молдови в Україну є декілька потягів і автобусів теж вистачає.

З іншого боку, ніхто не забороняє ще трохи помандрувати Італією до Бергамо і одним з лоукостів полетіти в Краків, а вже звідти повернутись додому.

P.S.: Я навмисне не вказував точний час відправлення та прибуття автобусів та поїздів, бо розклади мають звичку змінюватись. Але по лінках, наведених у цьому дописі, завжди можна знайти актуальні розклади.

Дніпропетровськ-Москва, тільки транспорт і ніякої політики

Нещодавно до мене звернулась одна читачка мого блогу з проханням підібрати дешевий варіант поїздки з України в Москву. Я так зрозумів, що її мама там працює і дівчина вирішила її провідати. Такий варіант є, а може їх і декілька. Один з них я випробував в 2012 році, ще в мирні часи, тому і вирішив його актуалізувати під сучасні умови.

Для порівняння скажу, що плацкартний квиток на прямий потяг Дніпропетровськ-Москва зараз коштує 1530 грн.

Я опишу маршрут з  Дніпропетровська, але він не є основною відправною точкою. Тобто потім Ви зможете адаптувати маршрут під себе.

1) Стартуємо о 6.45 з Дніпропетровська на потязі № 796 Дніпропетровськ-Харків і прибуваємо до кінцевої станції о 10.56. Ціна квитка в сидячий вагон 2 класу – 105 грн.

2) По прибуттю в Харків виходимо з вокзалу і повертаємо на ліво до приміського терміналу (орієнтир – вхід біля супермаркету АТБ).  Проходимо через термінал і виходимо на стоянку маршруток та автобусів (згідно карти):

Харків

3) При виході з терміналу до Вас відразу почнуть чіплятись приватні перевізники і загукувати їхати з ними в Бєлгород і т.д. Не ведіться! В них проїзд в 3 рази дорожчий ніж на рейсовому автобусі. Автобус та каса знаходяться правіше від виходу – йдіть туди.

5f4f55df1049

Розклад автобусів Харків-Бєлгород

4) Тут можливі варіанти:

а) купувати квиток Харків-Бєлгород за 80 грн.

б) купувати квиток Харків-Гоптівка (кордон) – 50 грн., пішки переходити кордон (часто так швидше), і вже за кордоном сідати в автобус до Бєлгорода (50 грн) або таксі (250 рублів) чи автостопом доїхати до залізничного вокзалу в Бєлгороді.

5) Далі теж є варіанти:

а) Потяг №002 Бєлгород-Москва (16.00-23.45), квиток в сидячий вагон – 809 руб.

б) Потяг №072 Бєлгород-Москва (20.20-06.07), квиток в плацкартний вагон – 1288 руб.

Бел

Квитки можна придбати на сайті rzd.ru

Отже порахуємо наші витрати:

Мінімальний варіант: 105 грн + 80 грн + 809 руб. (308 грн.) = 493 грн.

Максимальний варіант: 105 грн. + 50 грн. +250 руб. (95 грн.) + 1288 руб. (490 грн.) = 740 грн.

Економія очевидна.

В зворотньому напрямку такий варіант теж працює.

LqycQnUcVdY

Розклад автобусів Бєлгород-Харків

Фото розкладів запозичено з ресурсу forum.railwayclub.info

Будуть питання – пишіть в коментарі.

Архів: З Києва до Варшави, на потязі

Цей запис вже втратив свою актуальність. Оновлену версію Ви можете прочитати тут: Київ-Варшава, на потязі (версія 2017-2018)

Якщо Вас цікавлять ціни на міжнародні залізничні квитки з України, то орієнтовні ціни можна побачити ось тут

УВАГА ЗМІНИ!

Шановні читачі, як стало відомо, орієнтовно 11-12 грудня 2016 р. Укрзалізниця змінює розклад поїзда Київ-Варшава.  Розклад виглядатиме так:

КИЇВ-ПАСАЖИРСЬКИЙ         17:24
ВАРШАВА-ВСХОДНЯ   09:03    1   09:04
ВАРШАВА-ЦЕНТРАЛЬНА   09:10   5   09:15
ВАРШАВА-ЗАХОДНЯ   09:19

Як бачите, по Україні в цього потяга будуть лише 2 зупинки: Київ та на кордоні в Ягодині. Мені не відомо чи можна буде купувати квитки від прикордонної станції Ягодин. Тобто той метод, про який я писав у цій публікації, щодо того щоб сідати в потяг у Ковелі – стає неактуальним. Тому будьте уважними.

Декілька тижнів тому їздив до Варшави автобусом міжнародного перевізника Ecolines . У них дуже зручні та комфортабельні автобуси (з WiFi, розетками та іншими приємними штуками), але на кордоні була шалена черга і зрештою кордон ми проходили майже 7 годин.
Тому вирішив трохи розібратись з іншими видами транспорту в цьому напрямку.

Авіація
З України є рейс відомого лоукоста WizzAir Київ-Катовіце. На найближчі дати квиток коштує – 1499 грн.
Є й прямі рейси Київ-Варшава, але його виконує більш дорога авіакомпанія LOT . Ціна квитка на найближчі дати – 3895 грн.

Звісно, якщо купувати квитки заздалегідь, а також «туди-назад» – вони будуть трохи дешевшими.

Залізниця
З України в Польщу курсують 2 потяги: Київ-Варшава та Львів-Вроцлав.
Оскільки квитки на міжнародні потяги купити в інтернеті неможливо, спробуємо вручну порахувати вартість проїзду на прикладі потягу Київ-Варшава.
Слід відзначити, що проїздні документи в залізничному сполученні Україна-ЄС мають 2 складові:

1) безпосередньо сам квиток,

2) плацкарта до квитка (не плутати з плацкартним вагоном – це зовсім інше).
Для розрахунку нам знадобиться наказ міністерства інфраструктури – , а також поточний курс євро (курс НБУ на сьогодні – 24,52).
Отже, квиток Київ-Варшава – 54,81 євро. Плацкарта до цього квитка – 32 євро. Складаємо ці 2 суми, додаємо страховий платіж (0,15%), переводимо в гривні та додаємо комісійний збір Укрзалізниці за продаж міжнародних квитків (70 грн). Виходить сума – 2203 грн.  Ось ця чималенька сума і є вартістю проїзду з Києва до Варшави у потязі (сума щодня коливається в залежності від курсу євро).
Але прочитав на залізничному форумі , що можна зменшити цю суму. Вирішив перевірити мовою грошей та чисел чи дійсно вигідний це варіант.

1) Як виявилось, потяг Київ-Варшава являє собою лише 3 спальні вагони, які зі столиці до Ковеля йдуть у складі іншого потягу. Подивіться, навіть час відправлення та прибуття однаковий:

к-ков

Тому щоб не їхати по Україні в дорогому міжнародному вагоні за міжнародним тарифом, ми просто беремо квиток Київ-Ковель у плацкартний чи купейний вагон того ж потягу:

ков-

2) В міжнародній касі (такі є на великих вокзалах Укрзалізниці) купуємо міжнародний квиток і плацкарту до нього по маршруту Ковель-Дорохуск. Дорохуск – це найближча польська станція. Чому саме до неї треба брати квиток? Бо на цій станції потяг стоїть 75 хвилин і саме на цій станції до одиноких київських вагонів чіпляють польські вагони. Квиток (в т.ч. і вже згадана плацкарта) на цей відрізок коштує 646 грн.

3) На сайті польського перевізника PKP Intercity купуємо квиток вже в польські вагони потягу (там є 2-й та 1-й клас) від станції Дорохуск, до станції Варшава-Заходня (або може Вам до Варшави-Центральної зручніше буде). Квиток коштує 56 злотих (це близько 346 грн.):

Д-Вар

Отже сумуємо витрати на такий проїзд:

167,17 грн. (купе Київ-Ковель) + 646 грн (міжнародний квиток Ковель-Дорохуск) + 346 грн (2-й клас Дорохуск – Варшава-Заходня) = 1159,17 грн.

Економія в порівнянні з прямим залізничним квитком = 1042,6 грн.

Квиток на автобус Київ-Варшава = 790 грн.

Тобто виходить, дорожче ніж на автобусі, але й дешевше ніж літаком.

Звичайно мінус такого проїзду – 2 нічних пересадки. Але ще є в нас фанати залізничного транспорту, яких він може зацікавити. Наприклад, я подумую його обкатати наступної весни або літа.

На що варто звернути увагу:

1. З 13 грудня в Україні та Польщі вводиться новий розклад руху поїздів, але схема описана вище все одно буде працювати. Можливо, що в сполученні Київ-Ковель варшавські вагони будуть їхати з іншим потягом, який матиме і сидячі вагони.
  2. Якщо купувати квитки на ділянку Дорохуск-Варшава заздалегідь, то вони будуть дешевшими.
  3. В зворотньому напрямку вказана комбінація теж діє: Варшава-Дорохуск (внутрішньо-польські вагони Інтерсіті), Дорохуск-Ковель (міжнародний квиток, можна купити в касах польських вокзалів), Ковель-Київ (внутрішньо-український квиток).

Цікавих подорожей Вам!

Що таке Tax Free і чи реально його отримати в Україні?

taxfree

В серпні місяці побував я в чудовому місті Гданськ і коли вже трохи набридло блукати різними видатними (і не дуже) місцями, вирішив зробити деякі закупи. Зрештою надибав в одному з магазинів телефон по вигідній ціні та й купив його. А краєм вуха чув, що підчас закордонних покупок можна оформити Tax Free.

Що таке Tax Free? Коли Ви здійснюєте покупку в країні ЄС, то в ціні товари вже включено місцевий ПДВ. А згідно законодавства ЄС, покупці, які не є громадянами країн ЄС, можуть отримати той податок назад. Для цього треба попросити в магазині документи для повернення TaxFree. Ці документи виписуються на Ваше ім’я, тому у Вас має бути з собою паспорт. На тих документах при виїзді з країни треба поставити відмітку митної служби, а далі є варіанти:

а) якщо Ви летите літаком, то в багатьох аеропортах є «кіоск» з повернення TaxFree і після митних процедур Ви можете звернутись туди та отримати свої гроші;

б) якщо Ви перетинаєте кордон іншим транспортом, то все одно Вам треба відмітити ті документи у митників країни ЄС і звернутись до агента, який здійснює повернення податку вже в Вашій країні;

в) поїхати в країну, де купили товар ще раз і звернутись в той самий магазин та надати документи з відмітками митниці про вивіз товару за межі ЄС і там отримати гроші.

Про це все я дізнався дещо пізніше))

Коротше, отримав я документи в магазині, а в Україну повертався автобусом, тому попросив у польських митників поставити відмітки на паперах, вони поставили. Але трохи придовбались, що телефон мій був вже розпакований. Ну звісно, я ж мав перевірити його – працює чи ні? Сказали, що наступного разу таке не пропустять. Тобто товар має бути в оригінальному пакуванні, як наче щойно з магазину.

Приїхав я в Україну і тут почалось найцікавіше.

Виявилось, що в Україні залишився лише один агент, який надає послугу повернення іноземного податку і це – Правекс Банк. Причому цю послугу здійснюють лише декілька відділень в Києві, Львові та Одесі і лише по попередньому запису по телефону.

Почав шукати я інші шляхи повернення податку. Виявилось, що найбільшим міжнародним оператором з Tax Free є компанія Global Blue ( http://www.globalblue.ru ) і купа інших дрібних компаній. І начебто можна в Global Blue надіслати мій пакет документів рекомендованим листом (офіс в Словаччині) і вони після розгляду перерахують мені гроші на картку. Я не ризикнув надсилати їм документи одразу, а спочатку написав на e-mail. Відповіли оперативно, але попросили надіслати скани документів для перевірки, що я й зробив. Відповіли швидко, але не порадували. Виявилось, що у кожної компанії, яка займається поверненням TaxFree свої форми документів та бланків і повернення вони роблять лише за своїми формами документів. Порадили написати питання в магазин, де була здійснена покупка і запитати через яку компанію вони працюють по поверненню податку. Написав таке  питання, відповіді поки немає. Також написав  питання в Правекс Банк і приклав до листа копії документів, щоб зрозуміти чи працюють вони з такими документами, щоб дарма не їхати в їхнє відділення. Відповіді поки теж немає.

Дещо згодом, хоч відповіді й не отримав, виявилось, що Правекс Банк – це представник Global Blue в Україні, то якщо мені в головному офісі цієї компанії відмовили, думаю і в банку теж відмовлять.

Ну та подивимось, що відповість магазин. Але підозрюю, що вони мені видали таку форму документів, за якими повернення податку можна отримати лише в самому магазині. А в Гданськ, я в найближчі 6 місяців не збираюсь (термін дії документів Tax Free до речі обмежений – до 6 місяців з дати покупки).

Отож з цієї повчальної історії можна зробити такі висновки:

1. Перед покупкою запитайте в магазині чи співпрацюють вони з компанією Global Blue?
  2. Якщо співпрацюють, то вимагайте щоб Вам видали документи ось такого вигляду http://www.globalblue.com/customer-services/tax-free-shopping/article273962.ece/BINARY/SV_FormIns_A4_131120.pdf?_ga=1.33071290.548025220.1444499085
  3. Не забудьте, що товар перед пред’явленням на кордоні має бути запакований (читай – новий).
  4. Не забудьте проставити відмітку на документах у іноземного митника.

Приємного шопінгу 😉

Особливості транспорту в Польщі

Потяг EIC Pendolino
Потяг EIP Pendolino

Влітку я в черговий раз побував у Польщі. Не буду детально описувати свої мандри, бо якось часу замало та і кожен 3-й з Вас напевне хоч раз був у цій країні.

Мої постійні читачі знають, що я люблю залізничний транспорт і коли вперше їхав до Польщі, то якось важко було знайти якусь консолідовану інформацію по залізницям Польщі. Бо не хотілося на польських вокзалах виглядати повним дикуном 🙂 Тому і з’явилась ідея написати такий пост.

Колись в Польщі був єдиний державний залізничний оператор РКР. В процесі підготовки до вступу в ЄС, його було реорганізовано і фактично зараз РКР займається лише підтримкою в належному стані колій та вокзального господарства. Перевезеннями займаються окремі компанії, деякі частково державні, а деякі приватні.

Отже зараз на теренах Польщі діють такі залізничні перевізники:

Перші 2 – працюють майже по всій країні, наступні 5 – суто регіональні і обслуговують території певних воєводств, 3 останні – обслуговують певні міста чи агломерації (фактично це міська електричка, яка трохи охоплює і передмістя).

Найбільший та найпопулярніший перевізник – PKP Intercity. Обслуговує рейси дальнього слідування і не дуже дальнього (TLK, IC, EIP). В залежності від маршруту вагони можуть бути як сидячі, так і кушеткові (лежачі). Що важливо знати пересічному подорожуючому про цього перевізника?

Вагон потягу TLK
  1. Чим раніше купуєш квиток тим дешевше.

Наприклад, якщо сьогодні купувати квиток в 2 клас по маршруту Варшава-Гданськ на 07.09.2015, то він буде коштувати 62 злотих, якщо на цей же потяг купувати квиток на 27.09.2015, то він буде коштувати 43,4 злотих. Це правило діє як на квитки придбані в касах так і на ті, що придбані на сайті PKP Intercity.

2.  Потяги з індексами TLK, IC дешевші ніж EIP/EIC (експрес інтерсіті).

Тут просто треба дивитись на номери потягів у розкладі і на ціни. Зазвичай EIP/EIC йдуть значно швидше.

3.  Якщо планується декілька поїздок за одні вихідні (субота-неділя), то можна зекономити купивши «білет подружніка».

Дуже зручна штука, але купити його можна лише в касі, бо він є іменним. Коштує 74 злотих і з цим квитком можна їздити в усіх потягах TLK та IC, у сидячих вагонах 2 класу по всій Польщі, з 19.00 п’ятниці до 6.00 понеділку. Єдиний нюанс – перед посадкою в потяг треба звернутись до каси, щоб там Вам до цього квитка надрукували квитанцію з номером вагону і місця на потрібний потяг, так звану «мєйсцувку».

Przewozy Regionalne, щоб Вам було зрозуміліше, завідує регіональними потягами (типу наших електричок, дизель-поїздів та рейкових автобусів). Звісно, що якість рухомого складу там значно краща за той брухт, що їздить в Україні. Квитки продаються як на сайті так і в касах.

Дизель-поїзд від Przewozy Regionalne

Що мені сподалось у «Пшевозів регіональних», так це акційний тариф «Я, ти і раз, два, три». Тобто якщо Ви подорожуєте не самі, а хоча б удвох, то беріть спільний квиток – так виходить трохи дешевше. Наприклад, одиничний квиток на потяг Гданськ-Хойніце коштує 23,6 злотих, а якщо Ви їдете вдвох, то по акційному тарифу заплатите 40,12 зл., тобто по 20,06 зл. з кожного.

Ще декілька особливостей цього перевізника:

• квитки діють 6 годин з моменту продажу,
  • квитки не прив’язуються до конкретного потягу (тобто вагон і місце не вказуються),
  • можна брати квиток з пересадками (щоб на станції пересадки не бігати в касу),
  • якщо Ви сідаєте на зупинці, де немає каси, то треба не гаяти час – знайти кондуктора і купити квиток в нього, бо часто бувають ревізори і потім аргумент «я чекав, а кондуктор не прийшов» не пройде.

Про інших регіональних перевізників поки не буду писати, бо вони нічим особливим не відрізняються.

Головне – в кожного перевізника свої форми квитків і в 99% випадків один прямий квиток з пересадкою з потяга одного перевізника на потяг іншого купити не вдасться. Бувають виключення, коли в деяких містах проїздний діє не тільки на міські трамваї/тролейбуси, а й на деякі приміські електрички.

І на останок пораджу Вам сайт http://rozklad-pkp.pl/  який показує розклади всіх залізничних перевізників і навіть пропонує варіанти пересадок.

UPD:

Хотів окремим постом написати про автобусний транспорт у Польщі, але там так багато різних перевізників і в кожного свій сайт (якщо він є), свої маршрути і т.п. Тому консолідувати ту всю інформацію трохи проблематично. Тим більще, що немає єдиного сайта-агрегатора, який би показував всі-всі-всі маршрути та перевізників та й ще щоб квитки на ці автобуси продавав. Тому поки що відмовився від цієї ідеї.

Просто пораджу Вам пару ресурсів, які можуть стати в нагоді:

http://www.polskibus.com/ – найпопулярніший та найвигідніший автобусний перевізник в Польщі. Чим раніше береш квиток, тим дешевше. Раджу підписатись на їхню інфо-розсилку, так Ви будете знати про всі їх акції та зможете швидко купити квитки, наприклад, за 2 злотих.

https://dworzeconline.pl/ – продає квитки на автобуси деяких перевізників, а також показує розклади по багатьох польських автостанціях (але не всих).

http://www.e-podroznik.pl/ – намагається підібрати найоптимальніший маршрут з пункту А в пункт Б за допомогою всіх видів транспорту, які цей ресурс знає. Будує маршрути тільки між польскими містами.